Gevulde nestjes van geitenkaas en zalm + wortelsoep

Gisteren genoot ik samen met mijn gezin van een mooie wandeling in het lentezonnetje. Daarna moesten we nog naar de winkel om enkele boodschappen (lang leve de carrefour hypermarkt die open is op zondag). Aan de kassa zag ik de laatste editie van Libelle Lekker liggen. De coverfoto sprak me aan: een supermooie taart. De prijs deed me echter twijfelen. 5 euro voor een tijdschrift vind ik veel. Mijn partner zag me twijfelen en gooide het tijdschrift in de winkelkar.
Vandaag sloeg ik aan het kokkerellen en maakte gevulde nestjes van geitenkaas en zalm uit deze Libelle Lekker. Voor dit recept had ik bakparels nodig en dat is iets dat ik thuis niet liggen heb. Wanneer ik vroeger in een kookboek een recept las met bakparels, draaide ik de bladzijde om in plaats van op mijn boodschappenlijstje te schrijven ‘bakparels meebrengen’. Vanochtend bracht ik bakparels mee (4 mensen in de winkel moeten aanspreken vooraleer we ze vonden) en bakte voor de eerste keer ‘blind’.
Het resultaat is een lekker, hartig taartje. Ik zou het gerechtje zelf niet maken na een werkdag maar eerder in het weekend of op een vrije dag.






Bij het taartje dronk ik een een kop wortelsoep die ik maakte van een restje... wortelen. Het werd een heel simpele soep:
- ui snipperen
- wortelen (ongeveer een kilo) in stukken snijden
- ui stoven en daarna de wortelen stoven
- 1,5 l kippenbouillon erbij doen (de groentenbouillon was op)
- 30 minuten laten koken
- Mixen
- Kruiden met peper en zout
- En als zoete touch: een koffielepel honing bijdoen

De soep is een redelijke dikke soep maar dat geeft niet voor mij. Wie dit niet zo graag heeft, kan wat meer bouillon gebruiken. 



Nu ik thuis ben, kan ik de kindjes van school halen. Dat is echt genieten voor mij! En ik vind het leuk als er dan een 4-uurtje klaarstaat die we samen kunnen opeten. Vandaag maakte ik saromapudding klaar. Nostalgie ten top! 



Reacties

Populaire posts