Macaroni

Woensdag is hier traditioneel pastadag. Ik wissel meestal af tussen spaghetti bolognaise, macaroni en lasagne. Het voordeel van deze gerechten is dat ze vlug klaar zijn, niet duur zijn en dat je de dag nadien de rest kan opeten! Vandaag maakte ik het favoriete pastagerecht van mijn dochter: macaroni met ham en kaas. 
Ik maak de macaroni klaar op deze manier: 
- Pasta koken. 
- Bechamelsaus maken (100 gr boter, 100 gr bloem en 1 l melk). Kruiden met peper, zout en nootmuskaat.
- Bij de saus 150 gr geraspte kaas en 2 dl light room doen. De room maakt de saus iets smeuïger vind ik. 
- Als laatste hamblokjes toevoegen. 




Hoe gaat het nu met mij? Ik ben de laatste 2 dagen erg moe als ik opsta. Ik ga nochtans vroeg gaan slapen en wordt iets minder wakker 's nachts dan gewoonlijk. Ik vermoed dat de stress erg veel van mijn lichaam gevraagd heeft en dat mijn lichaam nu echt moet recupereren. Ik heb het ook moeilijk om te rusten. Mijn huishouden was de laatste tijd een ramp en ik zou eigenlijk moeten opruimen. Ze zeggen toch dat een opgeruimd huis zorgt voor rust in het hoofd (of zoiets). Maar om nu als een bezetene te beginnen opruimen lijkt me echt geen goed idee. Ach ja, als ik elke dag wat opruim komt het ook wel in orde.  

Reacties

Populaire posts